שיווק יחסים הינה פעילות שמהותה היא בניית יחסים מספקים וארוכי טווח עם גורמים חשובים, כדוגמת לקוחות, ספקים ו
מפיצים.
תכליתה של פעילות זו הינה יצירה ושימור של העדפותיהם ועסקיהם של הגורמים האמורים לטווח הארוך.
שיווק יחסים, כשמבוצע כיאות, יוצר קשרים כלכליים, טכנים וחברתיים הדוקים בין הצדדים.
משווקים נבונים פועלים לנסות ולבנות יחסי אמון ארוכי טווח, שבהם שני הצדדים יוצאים נשכרים במקביל (Win-Win) עם לקוחות, עם ספקים, עם מפיצים ועם סוחרים (
קמעונאים) חשובים.
לרוב הישגים אלו מושגים על ידי הבטחת איכות טובה, שירות איכותי, מתן
ערך, מחירים הוגנים ועמידה בהבטחות אלו לאורך זמן.
ייתרונו הנוסף של שיווק יחסים הוא בהפחתת עלויות העסקה ומשך הזמן הנדרש עד לביצועה. במצבים מסויימים אף לא מתקיים
משא ומתן בכל פעם מחדש והעסקאות מתבצעות בשגרה.
התוצאה הסופית של שיווק יחסים היא בניית נכס ייחודי לעסק הנקרא
רשת שיווק.