ערך (Value) הוא ביטוי המשקף את הערכת הצרכן את יכולתו הכוללת של
מוצר לספק את
צרכיו.
בהמשך להסבר של המושגים
קבוצות מוצרים לבחירה ו
מערך הצרכים, כעת נניח שמר אינטגרלי מעוניין בעיקר במהירות ובקלות ההגעה למקום עבודתו. אם כל אחד מהמוצרים היה מוצע לו בחינם, הוא ככל הנראה היה בוחר במכונית. עם זאת, היות וכל מוצר כרוך בעלות (Cost) מסויימת, הוא לא יבחר בהכרח במכונית, שעלותה משמעותית הרבה יותר גבוהה מהחלופות אופניים, קורקינט ותחבורה ציבורית.
מר אינטגרלי יאלץ לוותר על דברים אחרים (משאבים וחלופות) הנקראים
עלות ההזדמנות - Opportunity Cost, כדי להשיג את המכונית. לפיכך יישקול את ערך המוצר ואת מחירו לפני שיחליט. סביר שמר אינטגרלי ייבחר במוצר המניב את הערך המירבי לכספו. לדעת דה-רוז (DeRose) ערך הוא "סיפוק דרישות הלקוח בעלות הנמוכה ביותר במונחים של רכישה, בעלות ושימוש".
קוראים שחיפשו מונח זה חיפשו גם:
קבוצות מוצרים לבחירה - Product Choice Set
מערך צרכים - Need Set
עלות ההזדמנות - Opportunity Cost