צינורות שיווק, או בשמם המוכר יותר - ערוצי הפצה, הם המנגנונים החיצוניים (לעסק) שבהם נעזרים עסקים בכדי להנגיש את מוצריהם ושירותיהם לשוק ו
ללקוח הסופי.
צינור שיווק עשוי להיות מורכב מגורם מתווך ומפיץ יחיד (
קמעונאי, למשל), או ממספר רמות הפצה (מפיץ שמקשר לסיטונאי, שמקשר לקימעונאי שמחבר ללקוח הסופי, למשל).
מידת ההתאמה של ערוצי ההפצה הנבחרים תלויים, לרוב, בערך המוסף ההדדי הנובע ממערכת היחסים עם הייצרן (העסק) ועם הלקוחות הסופיים.
בבחירת צינור ההפצה יש להביא בחשבון גם את יכולתו של העסק לנהל את תהליכי ההפצה הן במישור הניהולי-לוגיסטי-פיננסי והן במישור השיווקי-תדמיתי (האם הלקוח יהנה מהמסרים אותם מעוניין העסק המקורי להציף ולשקף, או שלחלופין המפיצים ישדרו קו שסותר או פוגע בקו השיווקי של העסק המקורי ובכך מסב נזקים תדמיתיים ופגיעה ברווחיות).