ניתן להגדיר את המושג שיווק בדרכים רבות ומגוונות. עם זאת אנחנו בחרנו להציג את ההגדרה האקדמית הבאה:
שיווק הוא תהליך חברתי וניהולי שבאמצעותו משיגים יחידים וקבוצות את מה שהם רוצים וצריכים באמצעות יצירה, הצעה והמרה של מוצרים בעלי ערך עם אחרים (יחידים וקבוצות).
ההגדרה הנ"ל נשענת על המושגים: צרכים (Needs), רצונות (Wants), ביקושים, מוצרים (סחורות, שירותים ורעיונות), ערך, עלות, שביעות רצון, חליפין, עסקאות, יחסים, רשתות חברתיות, שווקים, משווקים ולקוחות בכוח (לקוחות פוטנציאלים - Prospects).