קהל המטרה הינה קבוצת משנה בעלת מאפיין משותף או יותר המבחינים ומבדלים אותה משאר אוכלוסיית היעד.
קהל המטרה מהווה חלק
מקהל היעד.
למשל: חנות בגדים מכוונת לקהל יעד שמורכב מכל מי שעשוי ללבוש בגדים (רובו המוחלט של האנשים בעולם המערבי). עם זאת החנות עשוייה לפנות לקהלי מטרה שונים, כגון: נשים, גברים, נערות, נערים, ילדות, ילדים וכיוב'. במסגרת הפעילות השיווקית ילמדו וינותחו מרכיבים שונים הנוגעים לכל קהל מטרה, ביניהם אורח החיים, תפיסות, עמדות ועוד ובהתאם לתובנות ייבחרו או יפותחו ה
מוצרים, יבנו המסרים ע"י תהליכי
קופירייטינג, יעוצבו וייתוקשרו במדיה המתאימה לקהל המטרה המסויים במטרה לספק את ה
ערך המירבי עבורו.
יש להבחין בין קהל המטרה לבין
קהל היעד.