קופרייטינג, או בעברית: תמלילנות, היא למעשה כתיבה שיווקית, שמשמעותה העברת רעיון או מסר באמצעות טקסט המוגש\ מוצג לצופה בצורה, באופן, בקצב ובתזמון המתאים במטרה לעורר בו תגובה רצויה ומוגדרת.
במסגרת הקופרייטינג מתבצעת בחירת הטקסט המתאים, והגשתו לצופה בתזמון, בצורה ובאופן הנדרשים.
תחום הכתיבה השיווקית משמש את העסקים להעברת מסרים שיווקיים באמצעות פרסומות, סרטים וסרטונים (Youtube וכד'), מצגות עסקיות, אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, קטלוגים, מוצרי דפוס שונים ובפרסום Off-line כמו גם On-line.
בנוסף, כיום נעשה שימוש רחב בתחום זה בכדי לשלב בטקסטים מילות חיפוש המותאמות למנועי החיפוש השונים, בראשם Google כדי שהעסק המסויים ייחשף בצורה טובה אל מול קהל היעד שלו.
הנה דוגמה מרגשת להבדל שהמילים הנכונות יכולות לעשות:
https://www.youtube.com/watch?v=HX5aRzXUzJo