BTL ו-ATL הם מושגים מתחום הפרסום המבטאים טכניקות המכוונות כלפי
קהל מטרה ולמען מטרה מוגדרת מסויימת.
בשונה מ-ATL המכוון לתקשורת גורפת (Mass Market), ה-BTL הוא היא תקשורת שיווקית הפונה באופן לא קונבנציונלי ו\או באופן ישיר לקהל המטרה הספציפי באיזורים בהם היא שוהה. המסרים השיווקיים מותאמים אף הם.
למרות שהן ATL והן-BTL משמשות לבניית חשיפה ומודעות מותגית ומסייעות להנעת מכירות באמצעות הצעות
קד"מ ספציפיות, אינראקציית ה-BTL היא זו שמסייעת לאנשי השיווק לתקשר את המידע באופן מותאם ופרסונלי יותר.
דוגמאות ל-BTL:
- פלאיירים
- E-mail marketing
- קד"מ
- הדגמות מוצר
- ברושורים למיניהם
- באנרים
- פרסום ממומן
- ועוד
מונחים קשורים:
ATL
TTL