BTL ו-ATL הם מושגים מתחום הפרסום המבטאים טכניקות המכוונות כלפי
קהל מטרה ולמען מטרה מוגדרת מסויימת.
ה-ATL, בשונה מ-
BTL, היא תקשורת שיווקית הפונה לקהל המטרה האמור באמצעות שימוש באמצעי תקשורת\מדיה באופן מאסיבי (Mass) ולא פרסונלי.
טכניקת ה-ATL פונה לרוב לקהל גדול (מבחינה מספרית) והיא אפקטיבית יותר כאשר מדובר בקהל מטרה רחב שקשה להגדירו בצורה ממוקדת.
דוגמאות ל-ATL:
- טלביזיה
- רדיו
- עיתונות מודפסת
- פרסומו באנרים אינטרנטיים
- ועוד
מונחים קשורים:
BTL
TTL