הפרמיה או הערך שחברה מרוויחה ממוצר עם שם מוכר בהשוואה למקבילה הגנרית שלה.
חברות יכולות ליצור נכסיות מותגית עבור המוצרים שלהן על ידי הפיכתם לבלתי נשכחים, קלים לזיהוי ומעולים באיכות ובאמינות.
קמפייני שיווק המוניים יכולים גם לעזור ליצירת נכסות מותג. אם הצרכנים מוכנים לשלם יותר עבור מוצר גנרי מאשר לאחד ממותג, לעומת זאת, המותג נהוג להגדיר זאץ כנכסיות מותג שלילית. מקרים אלו עשויים להתרחש שאשר חברה מבצעת איסוף מוצרים (Recall) או על ידי פרסום נרחב של אסון סביבתי שהחברה גרמה לו.
מדד זה תופס תאוצה בשנים האחרונות לאור צמצום ההבדלים ההולך וגובר בין תכונות המוצרים של חברות שונות.
שני מדדים נוספים המודדים את המודעות למותג, אחד ממרכיבי נכסיות המותג, הן:
מודעות בלתי נעזרת ו
מודעות נעזרת.