אנשים רבים מתבלבים בין שני מושגים דומים: מיצוב ובידול.
מהו מיצוב? מיצוב הוא למעשה התשובה לשאלה: כיצד אני שונה מהתחרות שלי. שימו לב, מדובר
בתחרות ולא במתחרים היות והתחרות כוללת הן את המתחרים הישירים, דהיינו מי שעושה מה שאני עושה בתחום העסקי (למשל אם ניקח לדוגמה את עולם הקפה, אז כל מי שמוכר קפה הוא מתחרה ישיר), כוללת את המתחרים העקיפים שכולל מוצרים דומים (למשל: כל מי שמוכר משקאות שהם תחליף לקפה) וכוללת את המוצרים והשירותים שמספקים ללקוח מענה על אותו הצורך, או על קבוצת צרכים, שהמוצר שלכם עונה (למשל: אם קפה משמש אמצעי לבילוי או העברת זמן, או אמצעי לחיבור חברתי וכו', אזי כל מוצר שיענה על אותו צורך ויכול להוות תחליף ראוי הוא תחרות עבור הקפה).
במסגרת קביעת המיצוב יש להביא בחשבון את מכלול התחרות, בשילוב התדמית העסקית הרצוייה לנו, כפי שהעסק מעוניין להיתפס ע"י
לקוחות המטרה.
מונחים קשורים:
בידול