יחסי ציבור (יח"צ) או כפי שמכונים בלעז PR (Public Relations) הוא שם כולל לפעילויות תקשורת המונים שמטרתה להשפיע על ה
מוניטין של יוזם הפעילות על ידי השפעה על קהל מוגדר.
העוסק בפעילויות יחסי הציבור נקרא יח"צן.
יחסי הציבור מהווים חלק ממערך השיווק הכולל ומהווים ערוץ
Marcom חשוב.
בשונה מן הפרסום הקונבנציונלי, יחסי הציבור נתפסים כ"אובייקטיבים" יותר לכאורה, דבר המאפשר הסרה של חלק מהחסמים בהם נתקל פרסום רגיל.
יח"צנים רבים עושים שימוש בקומוניקטים (ביחיד: קומוניקט) שהם קטע כתוב מוכן הכולל את הטקסט והתמונות שאותם הם מעוניינים לשלב במדיה השונה.
הרומוניקטים מועברים לעיתונאים, בלוגרים ובעלי נגישות למדיה רלוונטית ליוזם הפעילות מתוך רצון שאלו האחרונים יבחרו לשלב אותם במדיה עליהם הם אמונים (עיתון, פורטל, מקומון, מגז
בנימה אישית:
יחסי הציבור פועלים באופן אפקטיבי כאשר מתקיים חיבור איכותי, נכון וחכם בין הנושא שמעוניינים לקדם לבין הקשרים רלוונטים (פוליטים, חקיקתיים, מסחריים, משפטיים, רכילותיים, תרבותיים ועוד). את יחסי הציבור יש לתכנן באופן תקופתי לכל הפחות אחת לרבעון ולבצע התאמות רלוונטיות לפני כל תיקשור.
גם אתם רוצים לבנות מוניטין איכותי? גם אתם מעוניינים להגיע לציבור הלקוחות שלכם ולייצר תוצאות שמצדיקות את ההשקעה? אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל מידע נוסף.