תקשורת שיווקית הו בשמה הלועזי Marcom( Marketing Communications) כוללת את כל סוגי אמצעי התקשורת בהם אפשר להעביר מסרים לקהלי היעד של העסק במטרה לקדם את מטרות השיווק של העסק.
התקשורת השיווקית עשוייה לכלול את הניו-מדיה (חברתית למיניה), מוצרי דפוס, אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, וידיאו, שילוט חוצות, מסכי וידיאו, כרטיסי ביקור, פלאיירים, טלביזיה, רדיו, מוצרי קד"מ, תערוכות, מתקני תצוגה, מועדון לקוחות, E-marketing ועוד.
תקשורת שיווקית נחלקת לחמישה מרכיבים : פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור, שיווק ישיר ומכירה אישית.
בהגדרתה הרחבה ביותר, תקשורת שיווקית היא כל מדיה או אמצעי שעשויים להעביר מסר משפיע חיובי אל קהל/י המטרה.
כל עסק מגדיראת גבולות התקשורת השיווקית בהתאם להבנתו ומטרותיו, כולל שיתוף וחלוקת פעילות ה-Marcom בינה לבין ספקים חיצוניים, ו/או בין גופים שונים בעסק.
כחלק מניהול התקשורת השיווקית נבנה תקציב ה-Marcom בו מוגדרים ערוצי התקשורת והחלוקה התקציבית שתופנה לכל אחד מהם (חלוקה שיש לבחון על בסיס קבוע בהתאם לתוצאות ולהשגת המטרות).
כמו בכל פעילות שיווקית איכותית גם התקשורת השיווקית צריכה להיות מוכוונת הן אל מחוץ לעסק והן כלפי פנים - עובדים, ספקים, שותפים וכיוב'.
בנימה אישית:
בגלל שקיימת מורכבות גדולה בעבודה מול ערוצים מרובים, ישנה חשיבות רבה לאחידות המסר הכללי שיועבר בכל הערוצים. יחד עם זאת יש לאפשר גמישות בהתאמת המסר לכל אחת מאוכלוסיות היעד, בכדי לאפשר תפוקה אופטימלית.
לאחידות יש השלכות רבות על המותג העסקי עצמו, שנהנה מהמוכרות שלו מול קהלי היעד. אלו האחרונים מזהים את השפה השיווקית (Look & Feel) המאפיין את המותג.
בנוסף, על התקשורת לשאוף להיות הדדית\ דו-כיוונית בכדי לייצר שיח ולפעול לבניית מערכת יחסים מתמשכת עם הלקוחות.
גם אתם מעוניינים לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם באופן מותאם יותר ולקדם את המטרות העסקיות שלכם? אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל מידע נוסף.