מונח הנוגע בעיקר בתחום
האי-מיילים הפרסומיים למיניהם ולמשתמש המקבל אותם.
בניגוד לספאם (אי-מיילים, שנשלחים לרשימות תפוצה נרחבות ועל פי רוב, מבלי שאיש מהמשתמשים ביקש לקבלן), מיילים המתבססים על מנגנון opt-in נשלחים אך ורק לנמענים אשר ביקשו במפורש לקבלן.
מיילים מבוססי opt-in הם ממוקדים, לעיתים קרובות בעלי פרסונליזציה וכוללים מידע לגבי נושאים ספציפים אשר עליהם נמענים ביקשו ללמוד.
מיילים טיפוסיים מבוססי opt-in הם: הניוזלטרים, דפי מוצר או הצעות קד"מ ומבצעים מיוחדים.