אירועים זה תמיד כיף, אבל אנחנו נחזור לעולם העסקים...
מה מתרחש שם? האם אותו דו-שיח (מלשון שיח שמעורבים בו שני צדדים) מתקיים? אם נהיה כנים, לרוב...לא.
עסקים מאד אוהבים לתקשר מידע כלפי חוץ. אלו שעושים זאת בצורה מעט פחות מובנית ייקראו לכך "שלח לחמך" ואלו שמתכננים ומבנים יגדירו זאת תקשורת שיווקית (Marcom), בכל מקרה מה שמתרחש בפועל (ועוד מעט ניגע בזה) הוא: עסקים רבים - מדברים...מדברים...מדברים...ומעט מאד מקשיבים. מה שבעלי העסקים, כאנשים, לא היו עושים בשום פנים ואופן באותו אירוע חברתי, הם עושים בעסק. נשמע לכם מוזר? כן, אבל זו המציאות וזו גם אחת הסיבות לאי מיצוי הפוטנציאל של עסקים.
מה התוצאה?
בדומה לשיחה עם מישהו שרק מדבר ולא מקשיב, או לחלופין מישהו שמספק לנו מידע שלא רלוונטי, כזה שאינו מושך אותנו להמשיך את השיח, אנחנו, כלקוחות, מפסיקים להקשיב וממשיכים הלאה. בחלק מהמקרים אותו גורם עלול אפילו להפוך לחלק לא מפרגן בשיחות שונות של אנשים שחוו את החוויה ה...
אז מה עושים בעלי עסק שרוצים להצליח יותר?
רגע לפני אמשיך, קצת סטטיסטיקה:
במספר מחקרים שבחנו את הסיבות לחוסר שביעות רצון ולעזיבתם של לקוחות את הגופים העסקיים שהיו עימם בהתקשרות עלו מספר מאפיינים עיקריים אשר נכנסים כולם תחת הקטגורייה: שירות. כמה? קצת למעלה מ- 70% (!) במצטבר. המון.
המשמעות היא שעסקים רבים משקיעים המון ביצירת קהל חדש, אבל או שאינם מקשיבים לו לאחר שהשיח התחיל, או...שמאבדים אותו במהלך הדרך. איזה בזבוז, אתם לא חושבים כך?
מדוע זה קורה? בעיות תקשורת, בעיקר, ובעוד שכאנשים פרטיים יש שיאשימו את הצד השני כגורם לבעיית התקשורת, כבעלי עסקים אנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו שלא לקחת אחריות ולפעול כדי לצמצם עד כמה שניתן את בעיות התקשורת.
עסק איכותי הוא עסק שמקשיב לשוק כל הזמן ומתאים את התקשורת, את המוצרים, את החוויה הכוללת בהתאם. עסקים שבוחרים להקשיב, ללמוד ולהגיב בהתאם הם עסקים שהלקוחות מעריכים. עסקים שהלקוחות אוהבים. עסקים שהלקוחות מדברים עליהם ושגם נהנים מהמוניטין החיובי הנובע מכך. לא בתיאורייה, אלא בפועל. בת'כלס. כ
יועץ שיווק אני חווה את זה כל הזמן.
אז מה תעשו כבר היום בבוקר?
שאלו את עצמכם מתי בפעם האחרונה שאלתם את הלקוח מה הוא חושב? ממה הוא מרוצה? מה מפריע לו ושהוא היה רוצה שתשנו, או שתעדכנו? כיצד, לדעתו, תוכלו להפוך את החוויה עמכם לטובה ונעימה יותר? תתפלאו אילו תשובות תקבלו וכמה תוכלו ללמוד, להשתפר ( כי עם המידע צריך גם לעשות מה שצריך לעשות) ולשנות לטובה.
לאחר מכן, רכזו ונתחו את הידע. בחנו מה מבין השינויים שייצרו שינוי משמעותי קל ופשוט ליישום וכמו שאמרו לפני: Just Do It. לאחר מכן המשיכו לשאר הנושאים, בחנו את מורכבות היישום, התפעול והניהול מול הצרכים וקבלו את ההחלטות הנכונות עבור כל הצדדים.
שיווק מוצלח הוא ניהול מערכות יחסים מוצלחות. עם הלקוחות (כלפי חוץ), עם הספקים, עם העובדים (כלפי פנים) ועם עצמכם. שיווק מוצלח הוא לא מזל ולא מקרה. שיווק איכותי הוא בחירה. תבחרו נכון.
נ.ב.
חשוב לי שתקבלו מידע רלוונטי, מעצים, מלמד ומועיל עבורכם ולכן אם יש נושאים שבהם אתם מעוניינים לקבל טיפים, תפנו אלינו. ההצלחה שלכם חשובה לנו וחשוב לנו לתרום לכם מנסיוננו כדי שתשווקו טוב יותר. הרבה יותר. הצוות ואני מחכים לכם.
>> לחצו כאן <<
אגב, אני אשמח גם לשמוע מחמאות במידה והטיפ תרם לכם :)
>> לחצו כאן ופרגנו בקטנה <<
בהצלחה!
שי