יש כל מיני דרכים לפרסם את עצמכם כעסק.
השקעתם מחשבה, שכרתם ושילמתם למעצב\ת, הדפסתם בבית דפוס או בניתם קמפיין אינטרנטי למופת - אנרגיה, כסף, זמן והרבה מאד ציפיות. אבל, כמו בכל תחום, אפשר לחלק את דרכי השיווק והפרסום לשתיים או לשלוש אפשרויות...היום נחלק לשתיים:
יש את הדרך הטובה...
ויש את הדרך הגרועה.
יש ענפים שבהם הלקוחות מבצעים רכישה חד פעמית (וגם במקרים אלו זה לא מחייב) - רכישת בתים, רכישת רכב ועוד. במקרים אלו הרכישה, לרוב, הינה רכישה במעורבות גבוהה ונדיר שהעסק המוכר ימשיך לקיים מערכת יחסים עם הלקוח שקנה והמשיך הלאה בחייו.
ברוב הענפים עלינו ,העסקים, לשאוף לקיים מערכת יחסים עם הלקוחות. מערכת יחסים
חיובית. כזו שתגרה את הלקוחות לרצות ולשמור עימנו על קשר, לצרוך את השירותים והמוצרים שלנו ולהמליץ עלינו בכיף בפני הסביבה הקרובה שלהם. ברמה הגבוהה יותר היינו רוצים להיות מותג שילווה את הלקוחות ויהיה חלק מהשיח היומיומי השוטף שלהם.
היות שכך, בוודאי שלא היינו רוצים ליצור מצב שבו הלקוח מפתח כלפינו תחושות שליליות כגון כעס, סלידה, גועל וכיוב'.
איך נשמע לכם המשפט "בואו ננסה,מה כבר יש לנו להפסיד?"
ברוב המקרים זה יכול להיות נהדר. חלק חשוב בשיווק הוא לנסות ולהתנסות. לבצע פעולות מבוקרות, למדוד את האפקטיביות של כל פעולה באמצעות מדדים רלוונטים ולשפר את הפעולות העוקבות. כך בונים
שיווק איכותי והופכים אותו ל
שיווק מצויין.
הצד השני של המטבע הוא כשאתם
יודעים שהלקוח לא מעוניין, כשאתם
יודעים שסביר מאד שאתם לא רלוונטים אליו, היי - אולי אפילו כשהלקוח
ביקש באופן מפורש (בעדינות, במרומז או באופן ישיר) שלא לקבל פרסומות ובכל זאת....מתעלמים.
אתם מתעלמים ומצפים שהלקוח ינהג אחרת. מערכת יחסים, זוכרים? כמה מערכות יחסים אתם מכירים בהם צד אחד עושה מה שמתחשק לו והצד השני ממשיך לשמור על קשר, בהתלהבות, בשמחה, בכיף ומספר לכולם עד כמה נפלא\ה הצד השני? שואף לאפס!
את מוזמנים לשים את עצמכם בצד הלקוח ולבחון (ובחייאת, תהיו אמיתיים עם עצמכם) כמה מתוך הפרסומים שאתם מקבלים באמת, אבל באמת מעניינים אתכם. לא הרבה, נכון?
אז, לפני שאתם חושבים לנסות, כי מה יש לכם להפסיד...תעצרו לרגע וזכרו: עדיף לקוח שאין לו דעה עליכם (ועשוי לפתח עמכם מערכת יחסים חיובית בעתיד), מאשר לקוח
שחושב עליכם רעות (ומספר לכולם על כך. זה פופולארי ללכלך על עסקים שלא מתייחסים ללקוחות).
מעוניינים להתייעץ? רוצים להימנע מלזרוק כסף לפח? רוצים לחסוך טעויות ולהימנע מהברחת לקוחות? אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. נשמח לספק לכם את כל המידע שתצטרכו כדי להצליח הרבה יותר.