הטיפ הבא הועלה
בדף הפייסבוק שלנו. התקבלו לא מעט התייחסויות שאת חלקן אצטט בהמשך.
דמיינו את עצמכם נכנסים לחנות כלבו, נניח "אום סנטר" ומטילים בהנאה במסדרונות. לפתע אתם מוצאים שואב אבק מדגם MILLER1020. נראה אחלה שואב אבק והיום הוא מוצע במבצע מיוחד: במקום מחיר מקורי של 450 ש"ח הוא נמכר עכשיו ב-350 ש"ח.
האם תקנו את השואב או תיסעו לחנות אחרת כדי לעשות סקר קצר? חישבו כמה רגעים על התשובה שלכם...חשבתם? מצויין.
עכשיו נעשה את אותו הנסיון בחנות אחרת.
בצידו השני של העיר, בכלבו "קייס" אתם מחפשים שואב אבק חדש. אתם נתקלים בשואב האבק MILLER1020 , שנראה אחלה שואב אבק, ולמרבה האושר הוא נמכר בדיוק היום במבצע: מחירו המקורי הוא 360 ועכשיו הוא נמכר במבצע - רק 340 ש"ח.
האם תקנו את השואב או תיסעו לחנות נוספת כדי לעשות סקר קצר? חישבו כמה רגעים על התשובה שלכם...
במי מבין שתי האפשרויות הייתם בוחרים? אחרי שיהיו 30 תגובות לתרגיל, אגלה לכם האם גם אתם יודעים לזהות מבצע אטרקטיבי וגם טיפ שיווקי נוסף.
קדימה, חברות וחברים, התשובה מחכה רק לתגובה שלכם.
להלן חלק מהתגובות שהתקבלו:
טוב חברות וחברים, אז מה היה לנו? לפי התשובות שלכם וסקר שערכתי מול אנשים נוספים מסתמן שהאפשרות הראשונה נתפסת על ידי כ-75% כאפשרות טובה מאד (הנחה של 100 ש"ח...מה רע? חתיכת הנחה! ) רובכם הייתם קונים ולא ממשיכים לחפש.
לעומתה, האפשרות השניה נתפסה כפחות אטרקטיבית (בסה"כ 20 ש"ח, אההה... לא להיט. הנחה "סמלית" ). במקרה זה רוב האנשים דיווחו כי היו ממשיכים לחפש... התוצאות נראות על פניו הגיוניות, נכון? מקרה ראשון חתיכת הנחה, לעומתו מקרה שני, איך נאמר בעדינות - הנחה צולעת........ עד שמביאים בחשבון את המחיר הסופי . בחנות השניה - "קייס" - המחיר הסופי נמוך יותר אז לכאורה ברור שאנשים ירצו לקנות שם... ועם זאת, זה לא מה שקרה בפועל, אלא בדיוק ההיפך! אנשים בחרו באפשרות הראשונה
למרות שבסופו של דבר הם שילמו מחיר גבוה יותר (ומי שטוען שמדובר בסה"כ ב-10 ש"ח, ושאנשים לקחו בחשבון הוצאות נוספות כגון: נסיעות, זמן וכו...אז....לא. גם בפערים גדולים הרבה יותר הסטטיסטיקה היתה דומה).
מה בדיוק קרה כאן? ובכן גבירותי ורבותי, ברוכים הבאים לעולם של "פסיכולוגיית המבצעים". אני מבטיח שארחיב על כך בהמשך וגם אלמד אתכם דבר או שניים ועד אז...תודה על ההשתתפות והמשיכו לעקוב, לשתף ולפרגן. סופ"ש נעים ושיווק מצויין!