פרסונליזציה, מלשון פרסונה - אדם, הינו תהליך של הפיכת דבר מה לפרסונלי או מותאם לאדם.
בשיווק המושג פרסונליזציה מבטא את השימוש בפרטים או במידע אישי של הלקוח בכדי להתאים לו את המסר השיווקי באופן המיטיבי עבורו.
בדיוור במיילים, הפרסונליזציה הבסיסית תכלול הוספת שמו של הנמען בפניה ("דוד שלום") ושיבוץ פרטים שהלקוח סיפק במסגרת הרשמתו לקבלת הדיוור (מייל זה נשלח בעקבות הרשמתך בכנס X למייל Y).
ברמה הגבוהה יותר המידע הפרסונלי על כל לקוח נאסף, מנותח ונעשה בו שימוש יצירתי ומתוחכם בכדי לספר שירות אישי ומותאם ללקוח ככל הניתן (לדוגמה: קופונים למוצרים שהלקוח צורך באופן תדיר או שמזמן לא רכש וכיוב').
בנימה אישית:
כמו כל כלי גם בפרסונליזציה צריך לעשות שימוש מובחן. השימוש בכלי זה מצריך מכם טיוב ובחינה של בסיס הנתונים שלכם על בסיס קבוע. למשל: אם קיים שדה "שם פרטי" ואכן כל הנתונים של שמם הפרטי של הלקוחות מופיעים שם בפורמט קבוע - מצויין. מנגד, אם חלקם רשומים בעברית וחלקם באנגלית, חלקם מכילים נתון וחלקם ריקים, חלקם כוללים גם את שם המשפחה או גרוע מכך מספר שמות (רותי ו\או מאיר הלוי)...עדיף יהיה לטייב או שלא לעשות שימוש בשדה זה.
מייל שכותרתו "שלום לך רותי ו\או מאיר הלוי" לא בדיוק אישי, ומתוך הרצון שלכם לייצר קירבה נוצר המצב ההפוך בדיוק.
בהצלחה.