משמעותה של מודעות מותגית, או בלעז Brand awareness, היא שמותג מסויים מזוהה ומובחן על ידי קהל היעד הפוטנציאלי שלו. לרוב מזוהה המודעות המותגית עם מוצר מסויים.
הביטוי של מודעות מוצגית, לרוב, הוא על ידי אחוז מנתח השוק והיא משמשת לרוב במהלך תקופת החיים הראשונה של המוצר\מותג בעת החדרתו לשוק באמצעות מהלכי פרסום.
מודעות מותגית מבטאת את הקשר של הצרכנים בין מוצר מסויים, אותו הם מעוניינים לצרוך, לבין מותג מסויים. בבחינת המודעות המותגית נבחנת יכולתו של הצרכן הפוטנציאלי לזהות את המותג, להבחין בו באופן מודע ולשייך אותו לחברה מסויימת. התהליך מתבצע על ידי הצגת מוצר, לוגו או תמונה ובחינת יכולת הזיהוי ושיוכם לחברה.
מודעות מותגית היא שלב חשוב בפיתוח מותג ומסייעת בבניית הבידול המותגי בשוק התחרותי.