לוס לידר (Loss Leader ) היא אסטרטגיית תמחור שמטרתה העיקרית היא משיכת לקוחות לעסק.
במסגרת אסטרטגייה זו מתומחרים מוצרים מסויימים (בדרך כלל מוצרים מוכרים ומבוקשים) במחיר נמוך ולעיתים גם במחירי הפסד, במטרה למשוך את קהל הלקוחות אל העסק ולייצר קניה של סל מוצרים נוספים שייפצו, במידה מסויימת, על ההנחה של אלו הראשונים, ומכן ינבע הרווח של העסק.
לאסטרטגיה זו משמעות נוספת, באם מייושמת באופן נכון, והיא יצירת הרגל רכישה במקום העסק.
ברוב המקרים אנשים נוטים לבצע רכישות במקומות קבועים ולכן יצירת עדיפות נתפסת הינה משמעותית גם לרווחיות לטווח הבינוני ארוך ולתפיסת האטרקטיביות של העסק ע"י הלקוחות.
המוצרים שעליהם מיושמת שיטה זו הם לרוב מוצרים שנצרכים, כאמור, באופן קבוע ושהלקוחות עשויים להגיע במיוחד בכדי לרכוש אותם כגון: חיתולים, מזון לתינוקות, שתיה מוגזת, בשר וכיוב'.
מבחינת סידור חנויות פיסיות, מוצרים אלו ממוקמים, לרוב, במיקום שיצריך מהלקוחות מפגש עם מוצרים רבים בטרם ההגעה אליהם (חלקו הפנימי של החנות\סופר).
כשנוקטים באסטרטגיה זו יש לזכור כי חלק מההפסד הכספי מהווה חלופה (Trade off) להשקעה ביח"צ ובפרסום היות והוא מייצר שיחה ועניין בקרב הלקוחות. ראו דוגמת עוף בשקל של רמי לוי ועוד.