בחלק מהענפים, ובעיקר בשוק הצריכה, השוני בין המוצרים או השירותים שלנו לבין אלו שהמתחרים שלנו מציעים אינו גדול.
המחירים גבוהים או נמוכים רק במעט ובאופן כללי נעים סביב טווח מחירים דומה.
אם כך, מה גורם ללקוח לקנות במקום מסויים או לפקוד דווקא אותו ולא אחר?
הלקוחות שלנו רוצים לקנות, ללא ספק, אך חוויית הלקוח, אותה הם חווים, היא שתשפיע עליהם, לטוב או לרע.
ההקשר הרגשי והפיזי שהלקוחות חווים, כחלק מתהליך הקניה, היא שתגבש את דעתם על בית העסק, המוצר או השירות, והיא שתשפיע על החלטת הקניה, ואף יותר מכך, על המלצתכם בפני מכריהם.
מועדון נאמנות לקוחות, למשל, הוא אחד הכלים האיכותיים לייצירתה ושיפורה של חוויית הלקוח החיובית הנתפסת ע"י הלקוחות (והעלויות לגמריי מצדיקות את ההשקעה. וזה מהותי!).
כבית עסק שפועל בשוק תחרותי, אחת השאלות הבסיסיות שעליך לשאול את עצמך היא: "מדוע שהלקוח יגיע או יפנה דווקא אלי ולא למתחרים שלי"?