הגדרת זירת העסק (Arena) היא אחת היסודות החשובים לפעילות העסקית והשיווקית של כל עסק.
באמצעות הגדרת זירה זו, מגדיר העסק המסויים את תחום הפעילות שבו הוא בוחר לפעות. ליבת הפעילות העסקית. כנגזרת להגדרה זו נובעת התחרות בשוק והמיקוד העסקי.
לעיתים קרובות עסקים מגדירים את הזירה העסקית בהתבסס על השירות או המוצר שהן מוכרות\ מציגות.
בנימה אישית:
נכון שזירת העסק תיקבע בהתאם לצורך העיקרי שאותו העסק מספק ללקוחות. עסק נבחן גם במדדים של סיפוקי הרצונות והצרכים תוך כדי יצירת שביעות רצון בקרב הלקוחות. זו הסיבה שעסקים שבחרו לפנות לצרכים בסיסיים של לקוחות ממשיכים להתקיים במשך שנים רבות, בעוד שעסקים רבים שביססו את פעילותן על מוצר שהם מייצרים אינם עוד עימנו.
יחד עם זאת, הדרכים שבהן מסופקים הצרכים משתנות עם הזמן.
דוגמה טובה היה חברת Xerox האמריקאית הפועלת בענף מכונות הצילום שינתה את ההגדרה העסקית שלה מ"אנחנו משווקים מוצרי העתקה" ל-"אנחנו מסייעים לשפר את היעילות במשרד"דבר שאיפשר לה לייצר מוצרים נוספים ולהגדיל את הרווחים שלה באופן משמעותי.
גם אתם מעוניינים למצוא את הגדרת הפעילות העסקית שתוכל לסייע לכם לצמוח ולהתפתח ואף יותר מכך? אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל מידע נוסף.