על פי נתוני משרד התמ"ת, סיכויי ההישרדות של עסקים בטווח של 5 שנים הוא כ-50 אחוזים. כלומר, אם אתה בעל עסק שיושב ,שותה כוס קפה וקורא את הכתבה עם חבר, אחד מכם לא יישרוד עסקית עפ"י הסטטיסטיקה, את חמשת שנות העסק הראשונות.
מבין 50 האחוזים ששורדים, מונח שאיני מחבב ברמה האישית, יש טווח רחב של הצלחות עסקיות, החל מעסקים שאכן עסוקים בהישרדות, דרך עסקים בעלי רווחיות נמוכה ועד להצלחות עסקיות מסחררות.
עבור עסקים קטנים ובינוניים היכולת לייצר מנגנוני שיווק אפקטיבים היא שתכריע, פעמים רבות, לאילו מבין 50% האחוזים הם שייכם, ולא פחות מכך האם ימצאו עצמם במלחמת הישרדות, או לחלופין, יגשימו את המטרות העסקיות שלהם בהצלחה ייתרה.
בסדרת המאמרים הקרובים, אציג בפניכם ארגז כלי עבודה ישומיים שיסיעו לכם לשדרג את היכולות השיווקיות של העסק שלכם במספר רמות, במטרה אחת – לגרום לכם להצליח יותר.