אסטרטגיית דחיפה היא אסטרטגיה שיווקית שמטרתה קידום המכירות באמצעות מתן תמריצים לערוצי ההפצה ו
לקמעונאים בכדי לייצר אינטרס\תמריץ כספי אצל אלו האחרונים.
שמה של אסטרטגיה זו נגזר מתוצאת ה"דחיפה" של המוצרים הספציפיים שהוגדרו, שכן אותם מוצרים מקבלים בחלק גדול מהמקרים, עדיפות על פני מוצרים אחרים, לתקופת הזמן המוגדרת והמתומרצת.
במקרים בהם מדובר על ארגונים או גופים גדולים עיקר הפעילות תבוצע על ידי גורמי המכירה השונים, הן בתיקשור המוצרים והן ביישום תהליכי המכירה.
שיטות התגמול הן מגוונות ויכולות לבוא לידי ביטוי באמצעות: תגמולים ובונוסים מיוחדים על הקיפי מכירות מוגדרים, מתן הנחה למחיר הרכישה של המפיץ (דבר שיביא להגדלת מתח הרווחים ברמת המוצר), סיוע בהדרכות,
קד"מ, חומרים פרסומיים, כנסים ותערוכות, מתן בלעדיות לאיזורי הפצה מסויימים, השתתפות בעלויות פרסום ושיווק שונות יחד עם המפיץ ועוד.