המושג מתייחס לשיווק לפלח שוק מצומצם בעל מאפיינים מיוחדים ואשר אינו מקבל התייחסות משמעותית מצד חברות וגופים גדולים.
השיווק הנישתי מאפשר לעסקים, ביניהם גם עסקים קטנים, להתמקד בתחום המצומצם (בנישה) ולבצע באמצעות מיקוד זה חדירה לשוק.
בהמשך עסקים אלו עשויים להתרחב גם לתחומים נוספים.
בשיווק גומחה יש משמעות לבחינת ההיתכנות הרווחית של פוטנציאל הנישה המסויימת היות וקיימות נישות שאינן רווחיות ועל אף שהן מעניינות, הן עשויות שלא להצדיק את הפעילות מולן.
כחלק מהפעילות מול הנישה המסויימת מומלץ לבצע תהליך שיווקי הכולל מיתוג, עיצוב ובניית שפה המתאימה לפלח המסויים.