עובדה שכל בעל עסק, מנהל שיווק ומנהל מכירות חייבים לדעת: כשהלקוח קונה הוא חווה את הקניה גם באמצעות החושים. 90% מהקניות הן קניות רגשיות-קניות שהחלטת הקניה (כן או לא) הן "מהבטן".
הריח הוא אחד החושים המעניינים ויחד עם זאת מהמשפיעים ביותר על מצב הרוח (שמיתרגם בתורו לאווירת קניה) .
הריח מעניין בעיני בעיקר משתי סיבות:
הראשונה- לא ניתן לדמיין ריח. בשונה ממראות וקולות לא ניתן לשלוף זיכרון של ריח בצורה רצונית. זה נשמע מעט לא הגיוני בתחילה אך זוהי עובד. אתם מוזמנים לנסות ולבחון זאת.
השניה- מצידו השני של המתרס חשיפה לריח יכולה לקחת אותנו במהירות שיא לתחושות ולזיכרון מדוייק, גם אם חלפו שנים רבות מאותו האירוע בו